4 tipy, jak vybrat správný e-mailingový nástroj

Mailing je dnes jedním z nejefektivnějších nástrojů, jak komunikovat se svou cílovou skupinou a do budoucna se bude velmi pravděpodobně jeho potenciál ještě zvyšovat. Pokud chcete začít s jeho využíváním a nevíte přesně kudy do toho, inspirujte se našimi tipy.

1. Jak chcete e-mailingový nástroj využívat?

První a zásadní rozmyšlení před výběrem mailingového nástroje, by mělo směřovat jistě k tomu, k čemu ho vlastně chcete využívat. Potřebu odlišných funkcí jistě budou mít správci e-shopů, pro které bude častokrát zásadní automatizace a třeba organizace, které posílají průběžně svým podporovatelům jen newslettery o aktuálním dění.

Zamyslete se tedy, jak pokročilý nástroj a funkce budete využívat – je pro vás důležitá automatizace, napojení na Sklik a Facebook publikum, API integrace či A/B testování? Všechny tyto funkce zvládnou i české nástroje, ale bude to chtít tarif pro náročnější uživatele. V úvahu je třeba určitě brát také to, jestli si poradíte se správou nástroje v cizím jazyce, např. v MailChimpu na vás bude všude čekat jen angličtina, příp. jiné světové jazyky, ale češtinu byste hledali zbytečně.

2. Kolik jste ochotni investovat?

Na základě funkcí se samozřejmě odvíjí i cena. Ta se kromě dostupných funkcí stupňuje také počtem kontaktů ve vaší databázi. Některé nástroje mají i základní tarif zdarma, jejich funkce a počet kontaktů jsou však většinou nedostatečné pro kvalitnější práci s e-mailingem. Obecně se dá říct, že české e-mailingové nástroje pro nás obvykle vychází levněji než např. dnes velmi oblíbený MailChimp, a to i v tarifech s pokročilými funkcemi.

Český nástroj SmartEmailing má např. standardní verzi do 5 000 kontaktů za 1 200 Kč měsíčně (bez DPH), MailChimp od 1 400 Kč (v přepočtu z liber). U českých nástrojů můžete častokrát také využít slevu na neziskovky, která vám pak po odečtení udělá již moc hezkou částku.

3. Jak zajistit co nejvyšší doručitelnost?

Při oslovování vaší cílové skupiny prostřednictvím mailingu, bude pravděpodobně jedna z vašich největších tužeb co největší čtenost. Co když se ale vámi poslaný mail ani nedostane do kýžené e-mailové schránky? Doručitelnost e-mailů je jedním z hlavních faktorů, na které byste si měli dát při výběru vhodného mailingového nástroje pozor.

Zde je na místě se dopředu zamyslet, jaký trh oslovujete, s tím totiž napřímo souvisí e-mailoví provideři. Např. v Česku je ještě stále nejčastější doménou Seznam.cz se svým e-mailovým klientem E-mail.cz. Pokud byste se tedy např. rozhodli využívat mailingový nástroj MailChimp, nebude to nejlepší volba, protože MailChimp se jako americký nástroj s českými providery moc nekamarádí a poměrně velké procento mailů nezvládne doručit. Porovnat to můžete např. díky tzv. bounce rate, což je procento mailů, které se vrátily, protože nemohly být doručeny (najdete ho v každém mailingovém nástroji ve statistikách vašich kampaní).

Proto pokud oslovujete české zákazníky, rozhodně doporučujeme výběr některého z českých mailingových nástrojů, které s českými providery mnohem lépe spolupracují, a proto dosáhnete mnohem vyšší doručitelnosti.

4. Obrátit se na podporu je občas k nezaplacení

Pokud již s e-mailingem nějakou dobu pracujete, jistě jste se dostali do bodu, kdy jste si s něčím nevěděli rady a potřebovali jste si nechat poradit. Přesně od toho tu jsou support týmy, které má každý e-mailingový nástroj. Jejich podpora však bohužel není vždy stejně kvalitní. U MailChimpu máme např. zkušenost s dlouhou prodlevou u odpovědí, pokud na vás vůbec došla řada. U zahraničních nástrojů je třeba také počítat s tím, že komunikace bude probíhat v angličtině. Pro ty, kteří v tomto jazyce nejsou úplně zběhlí, by to mohla být poměrně zásadní překážka, obzvlášť pokud je třeba vysvětlit nějaký závažnější technický problém. V tomto směru mají určitě výhodu české nástroje, kde toto řešit nemusíte. Ověřte si tedy dopředu, zda má nástroj support tým, zda je k dispozici 24/7 a v jakém jazyce bude komunikace probíhat.

Na závěr bychom vám z vlastní zkušenosti rádi doporučili český nástroj SmartEmailing, se kterým spolupracujeme. Využívat ho můžete jak v tarifu Standard, tak i Pro. Tento nástroj garantuje doručitelnost 99,9 %, zvládá i pokročilejší automatizace a scénáře, personalizaci včetně českého skloňování jmen, A/B testování a mnoho dalších funkcí. Díky našemu partnerství vás dokážeme do využívání toho nástroje zaškolit a s jeho využíváním vám pomoct. A to nejlepší na závěr - neziskovky mají u SmartEmailingu 50% slevu!